BLOGGER TEMPLATES AND Zwinky Layouts »

Thursday, October 22, 2009

Durian... Buah Rian Isu




One of the reason JACK hate merantau adalah kerana tidak dapat menikmati makanan tempatan.. dan salah satunya adalah Durian.. Durian ada pelbagai jenis. D2 D24, Durian musang, kampung, Durian Nangka.. dan yang JACK paling minat adalah DURIAN KUNING... or Sarawakian ( Iban ) kata.. RIAN ISU...

Durian nie memang di kenali sebagai King Of Fruit.. memang sedap sekali. Di Limbang Khususnya, durian amatlah mahal. 1 Kilo durian boleh mencecah RM 35.00... Gilakan.. Di Pahang, khususnya durian boleh di dapati dengan harga yang murah... sebiji kadang - kadang RM 1.000

JACK's favorite durian ialah durian kuning atau di Sarawak di kenali sebagai BUAH ISU.. Isinya merah - kemerahan atau jingga.. Buah Isu ini merupakan my FAVORITE durian of all time....1 biji boleh mencecah RM 20.00.


JACK still remember kenikmatan buah durian kuning ( ISU ).. enakk sekali.. sehingga menjilat jari.. So kalau kawan - kawan singgah di Sarawak... jangan lupa untuk mencuba DURIAN KUNING ( BUAH ISU ). Jika suka Durian... kawan - kawan pasti menyukai BUAH ISU.










Photo credit to : HaSue: I Love My Life

3 comments:

Anonymous said...

ehhmmmm...suke yg isi kuning jer..suke lagi dibuat bubuq...request bubuq durian jack!..hehe

-cheerykoala-

JACK'S Sanctuary said...

Kiter tak makan bubuq durian.. so tak leh nak buat.. Kiter makan buah jer. Bubuq, kuih or aiskirm durian mmg kiter tak makan..

Anonymous said...

hhmmmm..asal usul durian...ehhmmmm
-cheerykoala-